مطالب آموزشی

برنامه ریزی حرف آخر برای داوطلبان1403

برنامه ریزی حرف آخر

برنامه ریزی حرف آخر برای داوطلبان1403 را در این بخش به صورت جامع برای دانش آموزهای حرف آخر و دانش آموزانی که می خواهند یک برنامه بدون مشکل و ایراد داشته باشند به صورت کامل بحث می کنیم و اشتباهات رایج بین اکثر دانش آموزها توسط دپارتمان حرف آخر تشخیص دادیم که سعی کنید با دقت این مقاله را مطالعه کنید تا در کنکور 1402 و 1403 و1404 …موفق شوید

برنامه ریزی 1402 و1403 حرف آخر

دانش آموزانی که سال دهم و یازدهم و دوازدهم هستند استرس برنامه ریزی دارند که این مقاله توسط اتاق فکر موسسه حرف آخر طراحی شده است و شما با خیال راحت می توانید نکات و تجربیات دانش آموزهای سال های قبل را یادداشت کنید

کسانی می خواهند در طرح نخبگان موسسه حرف آخر ثبت نام کنند حتما با خط مرکزی حرف آخر که داخل این سایت موجود است تماس بگیرید

تا طرح نخبگان را به صورت کامل برای شما شرح دهیم و طبق یک برنامه ریزی دقیق در کنکور 1403 و 1404 شرکت کنید

 کشف خطا های رایج در برنامه ریزی کنکورها توسط دپارتمان حرف آخر

متاسفانه برنامه ریزی های اشتباه کاملا رایج بوده و همین امیر سبب بد بین شدن دانش آموزان نسبت به اصل برنامه ریزی شده و به جای اینکه در مرتب سازی فرد کم کند دانش آموز سردرگم می شود و سعی می کند بدون برنامه پیش برود و صبح تا شب فقط تایم مطالعه ش را بالا ببرد دپارتمان موسسه حرف آخر در این قسمت سعی داریم اشتباهات برنامه را برای شما عزیزیان مشخص کنیم

برای مثال برنامه های آماده تنها درصورتی کار آیی دارد که مطابق با خصوصیات و ویژگی های شخص دانش آموز باشد یعنی علاقه داوطلب کنکوری به هر درس ، سطح دانش، اطلاعات قبلی و میزان تسلط فرد در هر بخش ، بهترین زمان بازه های مطالعاتی برای آن فرد و … را در نظر بگیرید
.
صدرصد استفاده از برنامه ای که مطابق با ویژگی های شما و میزان علاقه و تسلط شما به مباحث طراحی نشده باشد نمیتواند به موفقیت ختم شود و تجربه ی بدی از برنامه ریزی داشتن را برای داوطلبان به ارمغان می آورد.

شخصی سازی برنامه ریزی مطابق با فرد

بعضی  از کنکوری ها خیال می کنند برنامه ریزی یعنی آن که یک نفر بیاید مشخص کند ، در چه ساعتی چه کاری را انجام دهند : ساعت ۶ از خواب پا میشم ، ۶ تا ۶:30 نماز میخونم، یه مختصر ورزشی میکنم و صبحونه هم میل میکنم، ساعت 7:30 تا ۹:۳۰ زیست میخونم ۹:۳۰ تا 9:۴۵ استراحت و . . . ساعت ۱۰ شب میخوابم .

این نوع برنامه ریزی ها شما را مث  یک ربات فرض می کند و شبانه روز شما را به بازه های زمانی مشخص تقسیم می کند که باید در آن، وظیفه ی مشخص شده را سر ساعت انجام دهید
در این برنامه ریزی کافیه یک روز خوابت ببره و به جای ۶ ، 9 بیدار شید اون موقع یا کل اون روز رو نمی خونی چون برنامت به هم ریخته یا کلا برنامه ریزی رو میذاری کنار!!! )

برنامه 50 درصد و70 درصد حرف آخر

مقاله ای در مورد برنامه ای 2 ماهه

منطق در برنامه ریزی و افزایش زمان مطالعه به مرور زمان

دلیل گریزان بودن بعضی دیگر از داوطلب ها کنکور سراسری از برنامه ریزی تجربه ی تلخ اجرا نشدن برنامه های نوشته شده به دلیل غیر منطقی بودن حجم و ساعت مطالعاتی دروس است.
.
مثلا: فردا اول هفته است و مریم  تصمیم گرفته شروعی رویایی داشته باشد ، میانگین ساعت مطالعه هفته های گذشته مریم  کمتر از ۴ ساعت بوده اما اون در برنامه اش برای فردا ۱۰ ساعت را به مطالعه منابع کنکور اختصاص داده است

جالب تر آنکه مریم فردا تا ساعت ۲ بعدازظهر سره کلاس هس . مریم طبق قولی که به خود داده به محض رسیدن به خانه مطالعه را شروع کرد اما چون عادت به مطالعه بیشتر از ۴ ساعت نداشت ساعت به 9 شب نرسیده دچار خستگی و خواب آلودگی شد در حالی که هنوز یک سوم از برنامه اش را عملی نکرده بود
.
طبیعی است که مریم در این برنامه شکست می خورد.

برنامه ریزی به صورت بلند مدت و کوتاه مدت

اشتباه دیگر دانش آموز ها فقط به فکر برنامه روزانه هستند و سعی دارند تکالیف مدرسه را در همان روز انجام دهند تمام … چون برنامه ریزی بلند مدت را نمی دانند . به جای برنامه ریزی بلندت مدت به برنامه ریزی کوتاه مدت فکر می کنند که با برنامه ریزی کوتاه مدت به هیچ عنوان نمیشه  در کنکور سراسری و کنکور آزمایشی نتیجه گرفت.

در این روش چون برنامه ریزی میان مدتی وجود دارد دانش آموز دیگر نمی تواند زمان مرور را در نظر بگیرد و اگر در آزمون های آزمایشی هم دانش آموز شرکت کرده باشد قطعا به مباحث بودجه بندی دو یا سه هفته بعد نمی تواند برسد و سرفصل های آزمون نخوانده باقی می ماند

کم اهمیت بودن و غافل از ضرورت برنامه ریزی

حتی برخی از دانش آموزان درسخوان تصور می کنند که خودشان به اندازه کافی مطالعه می کنند و نیازی به برنامه ای کسی دیگری ندارند که طبق آن پیش بروند و احساس می کنند برنامه اتلاف وقت هس و نباید اینقدر سخت گرفت و اگر در یک آزمون آزمایشی شرکت کنند تمومه.

بله ما هم قبول داریم تنها خود دانش آموز می تواند یک برنامه متناسب با خودش طراحی کند چون هیچ کسی غیر از خود دانش آموز با نقاط ضعف،روحیات و خصوصیات فردی و … آشنا نیست که اگر خود دانش آموز بتواند انجام دهد خیلی موفق تر است پیشنهاد ما برای یک برنامه خوب این هس که عوامل تصمیم گیری در برنامه ریزی را برای شما را انتخاب می کنیم ولی برای شما تصمیم نمی گیریم

پنهان کردن ضعف ها در برنامه ریزی و روند درس خواندن

خیلی از دانش آموزها از ارزیابی آخر هفته خوششان نمی آید و دوس ندارند برنامه ای داشته باشند که ضعف هاش که فلان درس را نخواندن و یا ناقص رسیدن را مشخص شود و به جای اینکه سراغ برطرف کردن مشکل شان در روند درس خواندن شوند آن را پنهان می کنند همیشه دانش آموزهای عزیز این را بدانید که ضعیف بودن مهم نیس پنهان کردن ضعف هایی که دارید اشکال دارد

از شروط موفقیت در آزمون سراسری:

  • منابع مناسب کنکوری
  • برنامه ریزی
  • تلاش و پشتکار را میتوان برشمرد.

برای ارتباط با مشاوران ارشد حرف آخر تماس بگیرید

02166000362📞

برنامه ریزی حرف آخر برای کنکور سراسری 1402 و 1403 و …

شاید اسم برنامه قطاری یا برنامه چهار ماهه یا برنامه1000 ساعته را شنیده باشید،در این مقاله ما سعی داریم که برنامه ریزی حرف آخر برای کنکور سال 1400 را کامل بررسی کنیم.

برنامه 1000 ساعته برنامه قدرتمندی است که تمامی دروس کنکور را به صورت هدفمند و به شکل کامل و 0تا 100 در 1000 ساعت اموزش میدهد  یکی از کاربردی ترین برنامه های موجود در کشور می باشد.

به عبارتی اگر دانش آموز،روزی 10 ساعت به مدت100 روز مطالعه داشته باشد میتواند پرونده کنکور خود را ببندد.

یعنی در 3 ماه و 10 روز به راحتی میتواند تمامی آموزش هارا دریافت کند.

البته موسسه حرف آخر دارای پروژه 6040 می باشد که دانش آموز در کمترین زمان بالاترین بازدهی را به ارمغان خواهد آورد

و اما پروژه 6040 چیست ؟؟ با تماس با مشاوران یا با کلیک به روی آن می توانید اطلاعات جامعی را به دست آورید

برنامه ریزی 1000 ساعته حرف آخر برای دانش آموزهای 1403 و 1404 و … شامل دو قسمت می باشد:

بخش اول:توضیح مباحث درسی در برنامه ریزی حرف آخر

بخش اول این برنامه مرتبط با مباحث درسی است.

دانش آموزان با کمک برنامه و پکیج های آموزشی حرف آخر به صورت زنجیره ای مباحث کنکور را مطالعه میکنند.

این نکته را فراموش نکنید که مطالعه به صورت پشت سر هم است و سعی شده است از سال دهم و مباحث پایه و پیش نیاز شروع شود.

جزئیات و اطلاعات کامل هر یک از مباحث درسی به طور کامل در اختیار دانش آموزان قرار میگیرد.

برنامه1000 ساعته به برنامه قطاری نیز معروف است زیرا داوطلبان به صورت پشت سر هم و با سرعت زیاد مباحث را به خوبی آموزش میبینند.

بخش دوم:تمرین،تکرار و تست زنی در برنامه 1000 ساعته حرف آخر

600 ساعت این برنامه مربوط به تمرین،تکرار و تست زنی است.

این بدین معنی است که40 درصد راه فقط آموزش است و بقیه مسیر وابسته ب تکرار و تمرین زیاد است.

دانش آموزان و داوطلبان در این 600 ساعت،تست های مربوط به مباحث درسی را حل میکنند.

تکرار و تمرین این مباحث و تست زنی موجب میشود دانش آموزان وداوطلبان بهترین رتبه را در کنکور کسب کنندJ:)

دانش آموزان حرف آخری با محتوای عالی و فوق العاده حرف آخر آشنا هستند.

پکیج های آموزشی حرف آخر در کوتاه ترین زمان و با ماندگاری بالا،با استفاده از الگو و انیمیشن و پویا نمایی به همراه نقشه راه،که مطالب پراکنده یک مبحث را به خوبی نظم و ترتیب میدهند،تدریس شده اند.

در کنار یک پکیج آموزشی فوق العاده مانند پکیج انتشارات حرف آخر،وجود یک برنامه مناسب به خوبی حس می شود.

برنامه فوق تخصصی 1000 ساعته تحت نظر خود اساتید حرف آخر،برای داوطلبان طراحی شده است تا در کنار منابع،بستر مناسبی را برای دانش آموزان و داوطلبان کنکوری،برای رسیدن به هدف ها و خواسته هایشان ایجاد کند.

برنامه 1000 ساعته تنها برنامه مناسب با فیلم های آموزشی حرف آخر میباشد که فقط خود اساتید موسسه و مشاورین موسسه حرف آخر راهنمای استفاده از این برنامه هستند.

برنامه1000 ساعته به شکل مارپیچی طراحی شده است و به تمامی جزئیات هم در این برنامه اشاره شده است.

برنامه دارای ایستگاه جبرانی،ایستگاه مرور قبل از آزمون،آزمون های جامع،بودجه بندی آزمون،پاسخ نامه به شکل پاسخ نما،رفع نواقص آزمون و … میباشد.

از برترین ویژگی های4 ماهه 1400،انعطاف پذیر بودن برنامه است که وابسته به روز نیست.

یعنی اگر داوطلب یک روز به هر دلیلی نتواند درس بخواند در برنامه کلی دانش آموز مشکلی پیش نمی آید.

این برنامه دارای ویژگی تعادل و کیفیت میباشد.

اکثر اساتید موسسه حرف آخر روی تک تک برنامه ریزی این پروژه نظارت داشته اند و دانش آموزان با یک اتاق فکر کار می کنند

برنامه 1000 ساعته حرف آخر

برای اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را مطالعه کنید

تعادل و کیفیت  برنامه ریزی حرف آخر  به چه شکلی هس؟

در جواب تعادل،یعنی دارای همه دروس می باشد اعم از دروس عمومی و اختصاصی که شما به راحتی میتوانید تعادل و انعطاف پذیری در همه درس ها ایجاد کنید.

بعضی از دانش آموزان در تعادل بسیار ضعیف هستند و نمیدانند که برای هر درسی چند ساعت قرار دهند اما چون در این برنامه تعادل رعایت شده است شما میتوانید به راحتی عمومی ها و اختصاصی هارا در کنار هم و باهم تمام کنید.

و اینکه دارای کیفیت است یعنی،شما خیالتان از این که کدام درس را بیشتر خوانده اید و به درس دیگر نرسیده اید راحت شود.

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده برنامه 1000 ساعته بسیار کاربردی و مناسب باشد این است که در هر درسی استاد مربوطه با توجه به اشراف کاملی که بر روی درس دارد،برنامه ریزی تخصصی آن را انجام میدهد.

در برنامه ریزی 4ماهه یا 1000 ساعته درس ها کاملا جلسه بندی شده اند.

مثلا مبحث مثلثات ریاضی کاملا تقسیم بندی و جلسه بندی شده است و در برنامه کامل مشخص است که برای هر مبحث چقدر باید زمان بگذارید.

همچنین زمان آموزش دی وی دی،زمان یادداشت برداری،ترتیب خواندن و …کاملا واضح و مشخص است.

در برنامه ریزی حرف آخر،اصل مهم”پیش نیاز بودن”بعضی مباحث کاملا رعایت شده است،مثلا اگر دانش آموزی برای شروع مطالعه ریاضی برای کنکور از فصل یک ریاضی سال دهم شروع کند،قطعا نتیجه خوبی نخواهد گرفت چون اصل پیش نیازی مباحث را رعایت نکرده است.

اما در برنامه حرف آخر اولین مبحث از ریاضی،مثلثات میباشد چون مثلثات پیش نیاز تابع،معادله و نامعادله،حد و …می باشد.

به شکل کلی مزایای استفاده از برنامه1000 ساعته یا برنامه 4 ماهه برای کنکور1403 را میتوان این عوامل دانست:

  • یادگیری مباحث کنکور در 1000 ساعت
  • یادگیری در 4 ماه
  • کسب بهترین رتبه در کنکور
  • تمرین و تکرار زیاد
  • حل تست های کنکور
  • کاهش استرس داوطلبان و دانش آموزان

برای اطلاع از لیست قیمت محصولات حرف آخر با شماره های زیر تماس بگیرید تا محصولات را با تخفیف ویژه خریداری کنید

02166000362

09120034203

09390087754

منبع : تیم مشاورین رتبه برتر های حرف آخر

سوالات متداول دانش آموزها

1)من یازدهم هستم و هدفم پزشکی هس ولی نمیدونم چطور برنامه ریزی کنم؟

ازجمله نکانی که باید در برنامه ریزی رعایت کنید عبارت از:1.مشاور خودت باش2.نقاط ضعف و قدرت رو مشخص کن3.دروس را به اندازه ضریب اولویت بندی کن4.ساعت مطالعه ت را تثبیت کن5.اعتدال در خواندن را رعایت کن6. برنامه بلند مدت داشته باش و … برای ادامه حتما مقاله را بخوانید
با شماره های زیر تماس بگیرید
02166000362
09120034203

2)من میخوام طبق برنامه مطالعاتی حرف آخر پیش بروم چکار کنم؟

دوست عزیز برای توضیحات کامل در مورد برنامه ریزی حرف آخر مطابق با مقطع خودت سریع با مشاورین سایت مرکزی تماس بگیرید تا کمک تون کنیم
02166000362

3)برای خرید محصولات حرف آخر با تخفیف ویژه و برنامه ریزی رایگان و شرکت در طرح ها چکار کنم؟

کافی است با شماره 02166000362 تماس بگیرید تابه یکی از بهترین مشاورین سایت مرکزی وصل شوید

منبع:تیم رتبه برترهای حرف آخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *