مشاوره و برنامه ریزی کنکور

جمع بندی کنکور چیست؟

جمع بندی چیست؟

جمع بندی کنکور چیست؟جمع بندی ینی اینکه تمام مطالب و نکانی را که مطالعه کردید به صورت منظم دسته بندی شود چه بسا یک دانش آموز تمام دروس روا مطالعه کرده باشد ولی به دلیل اینکه  مطالب را طبقه بندی نکرده است نمی توانند در زمان مناسب از آن استفاده کنند و موقه امتحان سردرگم می شود.

اهمیت و مفهومی دقیق جمع بندی

با یک مثال شروع می کنیم یک باغبان را شما در نظر بگیرد و در طول سال برای این باغ زحمت می کشد و هنگام برداشت و نتیجه دادن تمام محصولات را می چیند ولی آن را داخل جعبه و باکس های مخصوص میوه قرار نمی دهد پس مطمئنا محصول این فرد به فروش نمی رسد و اگر کسی هم خریدار باشد با قیمت پایین آن محصولات که ثمره یکسال تلاش باغبان است خریداری می کند.

جمع بندی در زمینه کنکور هم دقیقا این شکلی می باشد دانش آموزی که چند ماه مطالعه دارد اگر جمع بندی درست و اصولی نداشته باشد تلاش و پشتکارش بی نتیجه خواهد بود و نمی تواند جزوه رتبه های تک رقمی و دو رقمی باشد چون یکی از رازهای موفقیت در کنکور جمع بندی اصولی می باشد.

خیلی از دانش آموزها زیاد مطالعه می کنند و اطلاعات بسیاری دارند ولی چون این اطلاعات باکس بندی نشده است و یا به روش صحیح و منظم انجام داده نشده است داوطلب احساس می کند مطالب را فراموش کرده است و چیزی درحافظه و ذهنش باقی نمانده است.

برای دریافت محصولات جمع بندی موسسه حرف آخر می توانید با شماره تماس حرف آخر در ارتباط باشید تا بتوانید توضیحات تکمیلی را در این مورد به شما بدهند

شما متناسب با سطحی که خودتون دارید می توانید با مشاوران ارشد حرف آخر تماس بگیرید تا مشاوره رایگان دریافت کنید

02166000362📞

09120034203 📞

منابع های جمع بندی کنکور

سوال خیلی از دانش آموزها این است که برای جمع بندی چه منابع آموزشی جدید تهیه کنیم که یک جمع بندی بسیار درستی داشته باشیم؟؟؟که جواب این سوال دانش آموز نیازی به منابع آموزشی جدیدی ندارد

مهم ترین منابع های جمع بندی همان کتاب ها یا نوت برداری هایی که در طول سال استفاده کردید و مطالعه کردید و تست هایی که اشتباه حل کردید و درسنامه ها و خلاصه هایی از درس های شما است که در طول سال نوت برداری کرده اید

ولی دانش آموزانی که هیچ نوت برداری و نکته ای ننوشتند در دوران جمع بندی نمی توانند تمام دروس را یک بار دیگر مطالعه کنند این دسته دانش آموزها نیازی به منابع های جمع بندی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد

دانش آموزانی که از اول سال مرتب مطالعه داشتند نیازی به منابع های جدید برای جمع بندی ندارند ولی دانش آموزهایی که صفر صفر هستند زمان جمع بندی برای آن ها دیگر معنی ندارد باید اول سعی کنند آموزش ببینند بعد سراغ جمع بندی بروند که حتما برای این دسته دانش آموزها موسسه حرف آخر پروژه ای آماده کرده است که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

در پایان مقاله یسری از تست های شبیه ساز و آزمون های جامع را به دانش آموزها معرفی می کنیم که به دانش آموزها کمک می کند تست های بیشتری را حل کنند و همچنین ضعف هایی را که دارند مشخص شود و تا برگزاری کنکور این مشکلات بر طرف شود.

دانش آموزانی که از بهمن ماه به بعد می خواهند تازه استارت بزنند و شروعی نداشتند پیشنهاد می شود طبق پروژه 6040 پیش بروند که طی 100 روز تمام دروس را جمع بندی و مطالعه کنند

پروژه 6040 چیست؟

برای اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را مطالعه کنید

افرادی که می خواهند با لیست قیمت محصولات حرف اخر بیشتر آشنا شوند می توانند وارد مقاله شوند و یا اینکه با مشاوران حرف آخر در ارتباط باشند

ویژگی های منابع های جمع بندی خوب برای کنکوری ها

درسنامه ها را به صورت خلاصه وار اول تست ها آورده باشه و در ادامه تست هایی را برای شما آورده باشد که شما بتونید خودتون را بسنجید.

خلاصه نویسی در ججم کم و زمان کم و دارا بودن تمام نکات از ویژگی های بسیار مهم منابع آموزشی جمع بندی می باشد

در این قسمت سه قشر از دانش آموزها را برای جمع بندی داریم به شرح زیر:

  • دانش آموزانی که کاملا مطالعه کردند و می خواهند دروس را جمع بندی کنند
  • دانش آموزهایی که دست و پا شکسته مطالعه داشتند
  • دانش آموزانی که هیچ مطالعه نداشتند از اول سال و می خواهند تازه شروع کنند

انواع جمع بندی

جمع بندی هفتگی

که این جمع بندی معمولا از شنبه تا سه شنبه دانش آموز مطالعه می کند و پنج شنبه و جمعه اون مطالب را مرور می کند.

که در این جمع بندی مطالب شنبه و یک شنبه و دو شنبه را پنج شنبه مرور می کنید و روزهای سه شنبه و چهار شنبه را جمعه انجام می دهید که این نکته یادتون نره حتما مرور ها را همراه با تست انجام دهید.

جمع بندی ماهانه

جمع بندی شهریور

جمع بندی دی ماه پایان امتحانات

جمع بندی بهمن ماه مباحث پایه

جمع بندی خرداد

نکات طلایی کنکور

این مقاله می تواند مفید باشد

بازه جمع بندی برای دانش آموزان

بازه جمع بندی برای دانش آموزها متفاوت است مثلا جمع بندی دروس پایه دو هفته و یا سه هفته می تواند باشد ولی نکته ای که تمام دانش آموزها باید بدانند این است که به هیچ عنوان در این بازه سراغ یادگیری مطالب جدید نباشند

در این بازه هر چی که مطالعه کردید باید دو باره مرور شود تا مطالب داخل ذهن شما تثبیت گردد و نباید ناخونک به مطالب بزنید و کاری کنید مطالب جدید را یاد بگیرید.

پیشنهاد ویژه ما دو هفته می باشد

نکات جمع بندی برای دانش آموزهایی که دست و پا شکسته مطالعه کردند

این دانش آموزها قبل از اینکه اقدام به جمع بندی کنند باید تمام سرفصل هایی را که تا حالا مطالعه داشتند روی کاغذ بنویسند به عنوان مثال ریاضی تابع، معادلات درجه دوم ،آمار و … و یا فیزیک فشار،گرما و … عربی ترجمه و … را بنویسند و به مدت دو الی سه هفته این مطالب را مرور کنند و به هیچ عنوان سعی نکنند در طول زمان جکع بندی فصل جدید را از صفر شروع کنند.

جمع بندی چیست؟
جمع بندی چیست؟ به سبک موسسه حرف آخر

جمع بندی به سبک حرف آخر

برای دانش آموزانی که از چند ماه به کنکور باقی مانده و می خواهند یک جمع بندی بسیار دقیق داشته باشند  بهترین روش حل آزمون های آزمایشی جامع می باشد که خوشبختانه موسسه حرف آخر آزمون های آزمایشی جامع را برای دانش آموزان آماده کرده است که در کمترین زمان تمام مطالب را که در طول سال مطالعه کردند را می توانند مرور و جمع بندی کنند.

این آزمون های شبیه ساز کنکور برای دانش آموزان حرف آخری که منابع ها را تهیه کردند خیلی مناسب می باشد و بهترین گزینه برای جمع بندی است

و برای دانش آموزهایی که از پکیج های حرف آخر استفاده نکردند اگر می خواهند با سوالات متنوع متناسب با استانداردهای کنکور باشد این آزمون ها می تواند مناس باشد.

سوالات احتمالی حرف آخر

برای اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را مطالعه کنید

جمع بندی زیست شناسی حرف آخر

برای اطلاع از پکیج های جمع بندی کنکور زیست،شیمی،ریاضی،فیزیک و … حرف آخر می توانید با مشاوران ارشد حرف آخر تماس بگیرید تا به صورت کاملا دقیق برای شما توضیح داده شود.

می توانید به فروشگاه حرف آخر مراجعه کنید و تمام محصولات حرف آخر را با تخفیف ویژه خریداری کنید

حتما به این نکته توجه داشته باشید که تمامی سفارشات موسسه حرف آخر از طریق شماره حساب حرف اخر انجام می شود.

افرادی که می خواهند در مورد تخمین رتبه حرف آخر بدانند حتما روی مقاله کلیک کنند.

    برای دریافت مشاوره رایگان توسط رتبه برترها
    و
    همچنین پکیج رایگان درسی
    اطلاعات زیر را وارد کنید

    منبع:رتبه برترهای موسسه حرف آخر

    سوالات متداول حرف آخر

    1) جمع بندی چیست؟منابع های جمع بندی؟انواع جمع بندی؟

    مرتب کردن و باکس بندی کردن و طبقه بندی مطالبی را که دانش آموز در طول سال مطالعه کرده است را جمع بندی می گوییم.
    جمع بندی هفتگی،ماهانه و …
    برای اطلاعات دقیق تر حتما وارد مقاله شوید تا توضیحات کامل به شما داده شود

    2)آیا موسسه حرف آخر محصولی برای جمع بندی دارد؟

    بله حرف آخرآزمون هایی به دانش آموزها پیشنهاد می دهد که به راحتی می توانید درس ها را با حل سوالات تالیفی جمع بندی کرد برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ارشد تماس بگیرید.
    02166000362
    09120034203
    09390087754

    3)من دانش آموزی هستم که تا حالا شروع نکردم آیا راهی برای موفقیت وجود دارد؟

    بله وجود دارد شما می توانید در طرح نخبگان حرف آخر شرکت کنید و به صورت کاملا رایگان با مشاوران حرف آخر در ارتباط باشید:
    02166000362

    4)برای دریافت محصولات رایگان حرف آخر چکار کنم؟

    پکیج 5 روز با حرف آخر به صورت کاملا رایگان می باشد که می توانید فقط با پرداخت هزینه پستی از همین سایت اقدام به سفارش کنید

    1 نظر در “جمع بندی کنکور چیست؟

    1. irantahsil.org گفت:

      حرف آخر عالیه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *